Om du inte kan logga in på Utkiken kan det bero på att Internet Explorer inte längre supportas. Microsoft slutade supporta Internet Explorer 2013 och nu har även Utkikens plattform slutat fungera med Explorer. Testa Chrome, Edge eller någon annan modern webbläsare så bör det funka. Annars säg till. po@utkiken.net
Välkommen till Utkiken.
Du vet väl om att över 100 räddningstjänster abonnerar på tillgång till Utkiken för samtlig personal.
Kontakta po@utkiken.net om du undrar om just din räddningstjänst abonnerar.
Lagstiftning som styr vad som får sekretessbeläggas
För att få lov att ta bort något ur en allmän handling måste det finnas ett stöd i en lagstiftning. I det bifogade dokumentet har jag sammanfattat vilka paragrafer som styr räddningstjänstens skyldighet att sekretessbelägga uppgifter i samband med tillsyn. Dessutom har jag med en text som går att använda vid utlämnandet om man bedömt att det finns sekretesskänsliga uppgifter i handlingen.
I skrivande stund är dokumentet i sin första version och ser ni några konstigheter så mejla mig på po@utkiken.net
MSB-rapport om sekretess vid olycksundersökningar - 2009
MSB har tagit fram en rapport om sekretess vid olycksundersökningar. Mycket av kunskapen som förmedlas i denna rapporten är användbar även vad gäller tillsynsverksamhet.
Sekretess av terror- och PDV-planer, Polisen - 2017
Bifogat finns ett dokument från polisen med ett beslut om att inte lämna ut planeringsdokument om samverkan med räddningstjänsten under en pågående terrorinsats.
Utkiken använder personlig data från användarna av Utkiken genom att spara cookies och liknande för att ge en bra användarupplevelse. Delar av denna data används även för att få bra innehåll i nyhetsbreven. Ingen data säljs eller delas vidare till någon tredje part. För mer info läs Personuppgifts- och cookie-policy.
Genom att klicka på "JAVISST" nedan, är du med på ovanstående.
Kommentera